.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تامین و انتقال آب برای جلوگیری از خسارت به شالیکاران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با هماهنگی فرمانداران نسبت به حفر و تجهیز چاه و لوله گذاری در مکان هایی که با بحران آب مواجه است اقدام و در صورت لزوم تامین آب به هر شکل ممکن انجام شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در جلسه ستاد خشکسالی که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان اینکه 10 درصد سطح زیر کشت استان تحت پوشش بیمه برنج قرار گرفته است گفت: میزان سطح بیمه شده شالیزارها نسبت به سال گذشته کاهش 30 درصدی داشته است.

حیدرپور گفت: با وجود جذب نیروهای جدید در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها، باید ارتباط با کشاورز بیشتر از گذشته برقرار شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه آببندان ها باید برای پیشبرد امور کشاورزی بکارگیری شوند افزود: با هماهنگی فرمانداران نسبت به حفر و تجهیز چاه و لوله گذاری در مکان هایی که با بحران آب مواجه است اقدام شود و در صورت لزوم تامین آب به هر شکل ممکن انجام شود تا کشاورزان دچار خسارت نشوند.

حیدرپور خواستار اتخاذ تدابیر لازم جهت عدم خسارت کشاورزان شد و اظهار کرد: مراکز جهاد کشاورزی پای کار باشند و روزانه کارشناسان در شالیزارها حضور داشته باشند و گزارش اقدامات انجام شده را به سازمان ارسال نمایند.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی پیگیری بیشتری جهت ترویج و توسعه فرهنگ بیمه داشته باشد چرا که آسان ترین و تنها ترین راه پرداخت غرامت، از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

عزیزاله شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه کشت برنج منحصر به استان های شمالی به ویژه مازندران شده است، حفظ بستر تولید و چگونگی مدیریت زمین های کشاورزی برای اقتصادی کردن کشاورزی بسیار مهم است.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی و شرایط جوی، تامین آب برای تداوم کشت برنج در شالیزارها از موضوعات مهمی است که  باید از سوی نمایندگان مجلس به طور جدی دنبال شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: 99 درصد شالیزارهای مازندران نشاکاری شده و کمتر از یک درصد آن رها شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.